Hogyan válhat SZÉP Kártya elfogadóhellyé egy szolgáltató?

Napról napra emelkedik a SZÉP Kártya elfogadóhelyek száma. Ha Ön is csatlakozni akar szolgáltatóként az elfogadóhelyek közé, írásunkból megtudhatja, mit kell tennie.

A SZÉP Kártya elfogadóhelyek közé csatlakozni viszonylag egyszerű feladat. Hogy is kell gondolkodnia egy szolgáltatónak, mielőtt SZÉPKártya elfogadóhellyé válik? Az részben attól függ, hogy mi a foglalkozása. A Széchenyi Pihenő Kártyáról szóló jogszabályban tételesen megtalálhatóak azok a tevékenységi körök (TEÁOR számokkal), melyek végzése esetén a Szépkártya elfogadás engedélyezett.

Bármilyen szolgáltatást is végez, egyértelműen javasolt mindhárom kibocsátó pénzintézettel – OTP, K&H, MBH – leszerződnie. Mivel az OTP Széchenyi Kártya a piacvezető, valószínűleg legnagyobb arányban OTP-s ügyfelei lesznek, de MBH vagy K&H Széchenyi Kártya is egyre több munkavállalónál található meg.

Ahhoz, hogy valaki szolgáltatóként SZÉP Kártya elfogadó hellyé váljon, az adott kártyakibocsátó pénzintézet honlapján elérhető kártya elfogadási szerződést kell megkötnie a tevékenységi kör pontos feltüntetésével. A dokumentum kinyomtatása, aláírása és a szükséges mellékletek csatolása után ezt meg kell küldeni a bank(ok)nak.

Maga a szerződéskötés térítésmentes. A három banktól a szolgáltatók felé felszámított jutalék mértéke maximum 1,5 százalék. A rendszerhez csatlakozó elfogadóhely a Pihenőkártyával történő fizetés módjai közül választhat a SZÉP Kártya terminál (POS terminál), webes felületen történő fizetés, valamint telefonos elfogadás közül. Természetesen lehetőség van akár mindegyik elfogadási mód választására is.

Ha a terminál telepítése mellett dönt, a keresztelfogadás érdekében nem kell mind a három kibocsátó bank rendszerét telepíteni. Így ebből a szempontból elegendő csak az egyikkel szerződnie. Pl. az MBH Pihenőkártya terminál is tökéletesen alkalmas lesz a K&H és OTP szépkártyák elfogadására is.