Szállásmarketing: a digitális képi tartalom hordereje
Az utóbbi években a vendéglátóhelyekre/szálláshelyekre betérő vendégek véleménynyilvánításának egyik legelterjedtebb eszköze lett a digitális fényképekkel való üzenetküldés, dicsekedés. Mégis a fotók szerepe és jelentősége a látogatói véleménynyilvánításnál sokkal messzebbre mutat.
A Hotel-newsroom.de tavalyi elemzése alapján (amely elemzés a nyári időszakot öleli fel,) kimutatható, hogy a közösségi oldalakon, mint például a Twitteren egyre nagyobb számban töltenek fel és osztanak meg képeket, melyeket a nyaralás ideje alatt készítettek a közösségi oldal felhasználói.
A tanulmány külön foglalkozik a Twitterrel, ahol 750 ezer véleménynyilvánításból 270 ezer tartalmazott képeket. A képmegosztás arány idén tovább emelkedett!
A feltöltött és megosztott fényképek természetesen olyan magánjellegű képek voltak, melyek a fotós számára fontosak voltak, lettek: szép helyszínek, ételek, családtagok, épületek, érzések jelentek meg a képeken.
A fotófeltöltések terjedését nagy mértékben hozzásegíti a mobileszközök tudásszintje, valamint a népszerű fotómegosztó appok/oldalak. Ilyen fotómegosztói alkalmazás az Instagram is, melyet például a Facebook vásárolt meg potom 1 milliárd dollárért.
Hogyan nyerhet egy szép kártyát elfogadó vendéglátóhely, vagy szállás marketing szempontból ezen?
Az online megosztható tartalmak közül a videók és a fényképek a legeredményesebbek, hiszen egy „fotó felér ezer szóval”. A fényképeknek meg van az az előnyük, hogy hamarabb közzé lehet tenni őket, mint egy hosszú élménybeszámolót akarna bárki megjelentetni.
A fénykép elkészültétől - főleg ha az a fénykép a mobiltelefonnal készült - csak pár másodperc kell ahhoz, hogy több ezer személy láthassa az élményeket, gondolj csak a Facebook-ra!
A fényképek mellet a videóknak is nagy jelentősége van az élmények megosztásában, függetlenül attól, hogy nagyobb energiát és valamivel több időt igényelnek ezeknek a rögzítése. A videók sikere abban rejlik, hogy nem csak láthatóvá, hanem hallhatóvá is teszik a megosztott élményeket.
A fényképek megosztásának sikerét nem csak a közösségi oldalaknak és a fotómegosztási alkalmazásoknak lehet - Facebook és az Instagram - tudni, hanem a Pinterest.com-nak is. A képek megosztásának sikerességéből a szálláshelyeknek és szállodáknak is nagy hasznot hajthatnak.
Ehhez nem kell sok minden: fényképek és videók. A képek lehetnek profi fotóssal elkészített képek, de mobilos felvételek is.

Hogyan profitálhat ebből egy SZÉP Kártya elfogadóhely?
Nincs más tennivalód, mint hogy készíts szép, igényes fotókat, grafikákat, ábrákat, videókat, helyezd el rajta a céged logóját. Minden egyes megosztás a saját márkádat erősíti majd, hírneved ismertté válik. A jobb minőségű, szebb fotókat, képeket lásd el „© - minden jog fenntartva!” jelzéssel.
A vendégeidet is arra kell ösztönözni, hogy készítsenek és osszanak meg minél több képet! A képkészítés akár visszatérésre is csábíthatja a vendégedet, hiszen a családi nyaraláskor készült kép meleg érzéseket ébreszt a vendégek szívében. A személyzet számára is jelezzük, hogy ha a vendég megkéri őket, akkor készségesen készítsék el az áhított fényképet, hiszen a fotózás közös érdeketek: a vendég elégedett a kiszolgálással, a fényképek feltöltésével népszerűsíti a szállodádat, a szálloda érdeke pedig az ingyen reklám mellett a népszerűség, ismertség elérése.
Sőt, akár a személyzet (étteremi pincérek, szállodai úszómesterek) fel is ajánlhatja - kedvességből, figyelmességből - hogy lefényképezi a családot, megelőzve azt, hogy esetleg a vendég bátortalan lenne az ilyen jellegű igényének, kérésének kifejezésében.
Fontos: mielőtt nyilvánosságra hozod a képeket, le kell ellenőrizned, hogy nincs-e a képek között olyan kép, melyet szerzői jogdíj véd.
Sok képet lehet szabadon felhasználni akár az internetről is a forrás megjelölésével, de óvatosnak kell lenni, mert a versenytársak és a fényképek tulajdonosai is figyelik a virtuális világ fénykép tartalmát!
Igényes szállások esetében ajánljuk a Pinterest-et, a személyes élmények nyilvánossá tételéhez pedig a közösségi oldalakat, például a Facebookot és az Instagramot.
- Ízig-vérig balatoni élmények Balatonfüreden
- Az Ópusztaszeri Nemzeti Történeti Emlékpark
- Közép-Magyarország fejlesztésében nagy szerepük van az EU-s pályázatoknak