Utazás
Szegfű Apartman - Hajdúszoboszló
A rovat támogatója:

Szállásmarketing: a digitális képi tartalom hordereje

Az utóbbi években a vendéglátóhelyekre/szálláshelyekre betérő vendégek véleménynyilvánításának egyik legelterjedtebb eszköze lett a digitális fényképekkel való üzenetküldés, dicsekedés. Mégis a fotók szerepe és jelentősége a látogatói véleménynyilvánításnál sokkal messzebbre mutat.

A Hotel-newsroom.de tavalyi elemzése alapján (amely elemzés a nyári időszakot öleli fel,) kimutatható, hogy a közösségi oldalakon, mint például a Twitteren egyre nagyobb számban töltenek fel és osztanak meg képeket, melyeket a nyaralás ideje alatt készítettek a közösségi oldal felhasználói.

A tanulmány külön foglalkozik a Twitterrel, ahol 750 ezer véleménynyilvánításból 270 ezer tartalmazott képeket. A képmegosztás arány idén tovább emelkedett!

A feltöltött és megosztott fényképek természetesen olyan magánjellegű képek voltak, melyek a fotós számára fontosak voltak, lettek: szép helyszínek, ételek, családtagok, épületek, érzések jelentek meg a képeken.

A fotófeltöltések terjedését nagy mértékben hozzásegíti a mobileszközök tudásszintje, valamint a népszerű fotómegosztó appok/oldalak. Ilyen fotómegosztói alkalmazás az Instagram is, melyet például a Facebook vásárolt meg potom 1 milliárd dollárért.

Hogyan nyerhet egy szép kártyát elfogadó vendéglátóhely, vagy szállás marketing szempontból ezen?

Az online megosztható tartalmak közül a videók és a fényképek a legeredményesebbek, hiszen egy „fotó felér ezer szóval”. A fényképeknek meg van az az előnyük, hogy hamarabb közzé lehet tenni őket, mint egy hosszú élménybeszámolót akarna bárki megjelentetni.

A fénykép elkészültétől - főleg ha az a fénykép a mobiltelefonnal készült - csak pár másodperc kell ahhoz, hogy több ezer személy láthassa az élményeket, gondolj csak a Facebook-ra!

A fényképek mellet a videóknak is nagy jelentősége van az élmények megosztásában, függetlenül attól, hogy nagyobb energiát és valamivel több időt igényelnek ezeknek a rögzítése. A videók sikere abban rejlik, hogy nem csak láthatóvá, hanem hallhatóvá is teszik a megosztott élményeket.

A fényképek megosztásának sikerét nem csak a közösségi oldalaknak és a fotómegosztási alkalmazásoknak lehet - Facebook és az Instagram - tudni, hanem a Pinterest.com-nak is. A képek megosztásának sikerességéből a szálláshelyeknek és szállodáknak is nagy hasznot hajthatnak.
Ehhez nem kell sok minden: fényképek és videók. A képek lehetnek profi fotóssal elkészített képek, de mobilos felvételek is.

Szállásmarketing: a digitális képi tartalom hordereje

Hogyan profitálhat ebből egy SZÉP Kártya elfogadóhely?

Nincs más tennivalód, mint hogy készíts szép, igényes fotókat, grafikákat, ábrákat, videókat, helyezd el rajta a céged logóját. Minden egyes megosztás a saját márkádat erősíti majd, hírneved ismertté válik. A jobb minőségű, szebb fotókat, képeket lásd el „© - minden jog fenntartva!” jelzéssel.

A vendégeidet is arra kell ösztönözni, hogy készítsenek és osszanak meg minél több képet! A képkészítés akár visszatérésre is csábíthatja a vendégedet, hiszen a családi nyaraláskor készült kép meleg érzéseket ébreszt a vendégek szívében. A személyzet számára is jelezzük, hogy ha a vendég megkéri őket, akkor készségesen készítsék el az áhított fényképet, hiszen a fotózás közös érdeketek: a vendég elégedett a kiszolgálással, a fényképek feltöltésével népszerűsíti a szállodádat, a szálloda érdeke pedig az ingyen reklám mellett a népszerűség, ismertség elérése.

Sőt, akár a személyzet (étteremi pincérek, szállodai úszómesterek) fel is ajánlhatja - kedvességből, figyelmességből - hogy lefényképezi a családot, megelőzve azt, hogy esetleg a vendég bátortalan lenne az ilyen jellegű igényének, kérésének kifejezésében.

Fontos: mielőtt nyilvánosságra hozod a képeket, le kell ellenőrizned, hogy nincs-e a képek között olyan kép, melyet szerzői jogdíj véd.

Sok képet lehet szabadon felhasználni akár az internetről is a forrás megjelölésével, de óvatosnak kell lenni, mert a versenytársak és a fényképek tulajdonosai is figyelik a virtuális világ fénykép tartalmát!

Igényes szállások esetében ajánljuk a Pinterest-et, a személyes élmények nyilvánossá tételéhez pedig a közösségi oldalakat, például a Facebookot és az Instagramot.

További utazásos cikkeink:
Kiemelt SZÉP Kártya elfogadóhelyek: