Hír

Stabilan őrzi piacvezető helyét az OTP SZÉP Kártya

A jelenlegi három kibocsátó közül az OTP Pénztárszolgáltató által kibocsátott SZÉP Kártya piacvezető pozíciója stabil lábakon áll. A pénzintézet vezetése igyekszik mindent megtenni annak érdekében, hogy jelenlegi helyzetét a jövőben is megőrizze.

Az OTP Pénztárszolgáltató volt az első SzépKártya kibocsátó pénzintézet. 2011 nyarán került átadásra az első OTP SZÉP Kártya, és másfél év múlva, 2012 decemberében már 570 ezer kibocsátott kártyánál tartottak. Az első fél évben a munkáltatók közel másfél milliárd forintot töltöttek az utalványszámlára, a feltöltések összege 2012 év végére 50 milliárd forint körül mozgott. Ez az eredmény jelentősen túlszárnyalta az előzetes elképzeléseket.

2011-ben az MKB Bank, majd 2012 januárjától a K&H is csatlakozott a kártya kibocsátására jogosultak közé, de a két másik banknak még nem sikerült közel kerülnie az OTP eredményeihez. A bank azonban szeretné tartani kiemelkedő pozícióját a 2013-as évben is. A pénzintézet vezetősége úgy látja, hogy kisebb mértékben ugyan, de 2013-ban is folyamatosan tudják növelni a szerződött munkáltatók és a SZÉP-Kártya elfogadóhelyek számát.

Az elmúlt másfél év alatt kiderült, hogy a SZÉPKártya három zsebe közül a vendéglátás alszámla a legnépszerűbb a kártyahasználók körében. Az alszámlára utalt cafeteria összeget aránylag egyenletesen, az egész év folyamán egyformán használták fel. A szállás alszámla esetében nagyrészt a nyári szezonra, azon belül is augusztusra volt tehető a nagyobb szintű költési kedv. A 2012-es év bővelkedett hosszú hétvégékben, ilyenkor a munkavállalók nagyobb arányban költöttek a plasztikról. Felhasználás tekintetében a szabadidő alszámla egyelőre a harmadik helyen áll.

A tavalyi év sikerei után az OTP szeretné a jövőben is megerősíteni piacvezető helyét a Pihenőkártya üzletben. Jelenleg az OTP SZÉP Kártya, a kibocsátott kártyákat, és a cafeteria-feltöltést illetően, a piac 4/5-ét lefedi. Egy reprezentatív felmérés azt is kimutatta, hogy azok a munkavállalók, akik már tavaly így kapták a juttatást, és használták is, nagyobb részben elégedettek voltak a cafeteria elemmel. A kutatásból az is kiderült, hogy a kártyabirtokosok nagyobb számban a fiatalabb korosztályt képviselik.

További cikkeink: