Hír

Még mindig a SZÉP Kártya a legnépszerűbb

A Széchenyi Pihenőkártya a kezdetek óta több mint 130 milliárd forintos forgalmat könyvelhet el. A Pihenőkártya ismertsége az aktív munkavállalók körében több mint 90 százalék. A kártya azok körében is népszerű, akik nem kapnak ilyen formában cafeteriát.

Közel 800 ezer darab OTP SZÉP Kártya van forgalomban. A cafeteria elem megjelenése, 2011 óta az OTP Pénztárszolgáltató által kibocsátott kártyákra 153 milliárd forintnyi értékben töltöttek pénzt a munkáltatók, amiből a kártyabirtokosok mintegy 130 milliárd forintot fel is használtak.

Az OTP adataiból kiderül, hogy idén többen kapnak valamilyen formában béren kívüli juttatást, mint 2012-ben. Jelenleg az aktív dolgozók 54,8 százaléka részesül cafeteriában. A pozitív változás annak is köszönhető, hogy az elmúlt évben nem változtattak a béren kívüli juttatások rendszerén. Ennek köszönhetően a cafeteria rendszer kiszámíthatóbbá, tervezhetőbbé vált mind a munkáltatók, mind a juttatást kapó dolgozók számára.

A bank reprezentatív felmérést is végzett az aktív munkavállalók között a Pihenőkártyával kapcsolatban. A kimutatásból kiderült, hogy az OTP SZÉP Kártyával rendelkező dolgozók több mint 60 százaléka elégedetten nyilatkozott munkáltatójáról. Akik nem kapnak semmilyen formában béren kívüli juttatást, azoknak a dolgozóknak alig több mint 40 százaléka adott pozitív választ.

A felmérés arra is rávilágított, hogy a munkavállalók kedvelik a SZÉP-Kártyát. Az összes megkérdezett dolgozó 70 százaléka tartja szimpatikusnak ezt a juttatási formát, függetlenül attól, hogy ő maga SZÉP Kártya tulajdonos-e. A népszerűség mellett a cafeteria elem ismertsége is meggyőző: az aktív munkavállalók több mint 90 százaléka ismeri ezt a juttatási típust.

Gál Tamás, az OTP képviselője elmondta, hogy a kutatási adatokat a kártyahasználat adatai is alátámasztják. Az október 23-i hosszú hétvége alkalmával például – a négy nap alatt – közel 740 millió forintos forgalmat regisztráltak a Pihenőkártya esetében. Az idei költések összege az ünnepi hétvége forgalmával együtt így már több mint 45 milliárd forint. Gál Tamás úgy fogalmazott: "Az OTP SZÉP Kártya a magyar családok pihenésének egyik fontos eszközévé vált."

További cikkeink: