Hír

Így teljesített a SZÉP Kártya az év első nyolc hónapjában

Az idei nyári adatok jelentős bevétel növekedést mutatnak, a SzépKártya felhasználásban pedig egyre nagyobb tudatosság figyelhető meg. A kártyabirtokosok 2013 nyarán mintegy 26 milliárd forintot költöttek a cafeteria keretből.

Már több mint két esztendeje van jelen a béren kívüli juttatások között a Széchenyi Pihenő Kártya. Sokféle számadat bizonyítja, hogy a SZÉP-Kártya használata, alkalmazása népszerű és elterjedt. De vajon mit is jelent ez pontosan?

A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) folyamatosan elemzi a SZÉP Kártya működése kapcsán felmerülő számadatokat. A mérések pontosan mutatják, hogy a három alszámla közül melyik milyen népszerűségnek örvend, illetve az is látható, hogyan alakul, változik a feltöltések aránya.

A három SzépKártya kibocsátó pénzintézet eddig közel 50 ezer szolgáltatóval kötött elfogadóhelyi szerződést. Ezek négyötöde vidéki kis- és középvállalkozásokat jelent. 22 ezer munkáltató biztosít majd 900 ezer munkavállalója, és azok családtagjai részére ilyen formában béren kívüli juttatást.

A feltöltések aránya az elmúlt év ugyanezen időszakához képest minimális csökkenést mutat, azonban a költések esetében, a SZÉP Kártya vendéglátás alszámla és a szabadidő alszámla egyenlegről a kifizetések megduplázódtak. A szálláshely alszámla felhasználása is jelentős mértékben megnövekedett.

A SzépKártya népszerűségét tekintve elmondható, hogy még mindig a vendéglátás alszámla a legnépszerűbb. A feltöltések több mint 60%-át ebbe a zsebbe utalják a munkáltatók. Ezt a szállás alszámla követi több mint 20 százalékkal, a legsokoldalúbb szabadidő alszámla feltöltését pedig mintegy 15 százalékban választják.

A 2012-es adatok szerint a január-augusztus közötti időszak mintegy felét használták fel a SZÉP Kártya elfogadóhelyeken a munkavállalók, míg az idei évben szinte a teljes feltöltött összeg felhasználásra került.

Az idei nyár nagyot lendített a SZÉP-Kártya forgalom alakulásán. 2013 júniusában több mint 25 milliárd, júliusban majd tízmilliárd, augusztusban pedig tízmilliárd forint feletti költést regisztráltak. A Széchenyi Pihenő Kártyával rendelkező dolgozók idén nyári kártyahasználata26%-os bevétel-növekedést eredményezett.

Egyre jobban elterjed az utalványkártya mind a munkáltatók, mind a szolgáltatók és a munkavállalók körében. A kártyahasználat szokásaiban pedig egyre jobban megfigyelhető a tudatosság. A Széchenyi Pihenő Kártya eredményes két évet tudhat maga mögött.

További cikkeink: