Hír

A szállodák a SZÉP Kártya mellett voksolnak

Állásfoglalást adott ki a SZÉP Kártya mellett a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége. Nyilatkozatában az MSZÉSZ a Pihenőkártya szabályozásáról, működéséről, valamint a kártya előnyeiről és lehetőségeiről adott tájékoztatást.

A SZÉP Kártya sikere főként abból mérhető le, hogy az elmúlt bő egy év alatt több mint hétszázezer kártya került kibocsátásra, mivel a munkáltatók körében is népszerű ez a juttatási forma. Emellett az is kiderült, hogy a szakma is a Szépkártya mellett tette le a voksát. A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége (MSZÉSZ) ugyanis állásfoglalást adott ki a Széchenyi Pihenőkártyával, valamint annak szabályozásával kapcsolatban.

A MSZÉSZ arról nyilatkozott, hogy a Pihenőkártya bevezetését több szempontból is támogatta már a kezdetektől. Egyrészt azért, mert az utalványkártyát – hasonlóan az Üdülési Csekkhez – alkalmasnak tartja a belföldi turizmus fellendítésére, a hazai szállodák iránti kereslet ösztönzésére. Másrészt, a SZÉP Kártya korszerűségét és kedvezőbb jutalékfizetési rendszerét emelték ki. Szó esett arról is, hogy a kártyabirtokosok, a szolgáltatók és a munkáltatók is egyre nagyobb tapasztalatra, rutinra tesznek szert a kártyahasználat során.

Az MSZÉSZ állásfoglalásából az is kiderül, hogy – tapasztalataik szerint – a SZÉPKártya bevezetésekor felmerülő, nagyrészt technikai nehézségek lényegesen csökkentek, illetve több problémát sikerült megszüntetni. A három kibocsátó bank SZÉP Kártya termináljai közötti keresztelfogadás, illetve a szerződéskötések lehetőség szerinti felgyorsítása is a kártya népszerűségének növekedését eredményezte. Azonban itt a Szövetség jelezte, a szolgáltatók számára elengedhetetlen, hogy mindhárom SZÉP Kártya kibocsátó pénzintézettel szerződést kössenek, a zavartalan kártyahasználat érdekében.

A Szövetség arról is beszámolt, hogy a KSH adatai szerint a SZÉP Kártya használat a szálláshelyeken, szállodákban dinamikusan növekszik, és hosszabb távon várhatóan meghaladja majd az Üdülési Csekk korábbi forgalmát.

Az MSZÉSZ úgy véli, a SZÉP Kártya nagy segítséget nyújthat a belföldi turizmus, szálláshely-kereslet élénkítésében. Emellett azonban fontosnak tartják a Széchenyi Pihenőkártya további népszerűsítését mind a foglalkoztatók, mind a dolgozók és a szolgáltató elfogadóhelyek körében.

További cikkeink: