Hír

A szakma így látja a SZÉP Kártya helyzetét

A SZÉP Kártya sikerét nem csak a számadatok bizonyítják. Az elfogadóhelyek „krémje”, a szállodák és éttermek a kibocsátó bankokkal és a minisztériumi szakemberekkel közösen szeretnék elérni, hogy a pihenőkártya rendszer a belföldi turizmus zászlóshajója legyen.

A Széchenyi Pihenő Kártya népszerűsége folyamatosan nő. A három kártyakibocsátó pénzintézet, az OTP, a K&H és az MKB több mint 550 ezer kártyát adott át a munkavállalóknak 2012. május elejéig. A SZÉP Kártya elfogadóhelyek száma is meghaladta a 23 ezer szolgáltatót és napról napra emelkedik.

A SZÉP Kártya sorsának alakulása azonban a falusi szálláshelyek, szállodák, éttermek, fürdők és a többi elfogadóhely, valamint a kibocsátó bankok számára is kiemelten fontos. A bankok és az elfogadóhelyek közös érdeke, hogy a kártyabirtokosok könnyedén, fennakadások nélkül tudják használni a kártyákat.

A szállodák és az éttermek képviselői elmondták eddigi tapasztalataikat a SZÉP Kártya használatával kapcsolatban. A kártyák számának kedvező alakulása mellett, az alszámlák eddigi feltöltése viszonylag alacsony. Ez a munkáltatók nehezebb gazdasági helyzetével és az óvatossággal hozható összefüggésbe. Az elfogadóhelyek képviselői azt is jelezték, hogy még sok a probléma a terminálok közötti keresztelfogadással is. Azonban minden, a SZÉP Kártya-programban résztvevő félnek egyaránt fontos, hogy a kártyaelfogadás mielőbb zavartalan és problémáktól mentes legyen. A jelenlegi technikai akadályok kiküszöbölése így kiemelten fontos mindenkinek.

Az elfogadóhelyek érdeke, hogy a felmerülő problémákról mielőbb tudjanak az illetékesek, és a nehézségek rövid idő alatt megszűnjenek. Ennek érdekében, létre kell hozni egy olyan közös fórumot, ahol a Nemzetgazdasági Minisztérium a szolgáltatókkal (szálláshelyek, éttermek) közösen dönthetnek a felmerülő akadályok elhárításáról. Szükség van a közös munkára a SZÉP Kártya rendszerének továbbfejlesztése, valamint a kapcsolódó jogszabályok módosítása, egyszerűsítése kapcsán is. Igény van arra is, hogy a rendszerről részletes oktatást kapjanak mind a munkáltatók, mind a szolgáltató elfogadóhelyek, valamint a kártyabirtokosok, a vendégek is.

A résztvevők szerint szükséges lenne a SZÉP Kártya használatával történő belföldi üdülés további folyamatos népszerűsítésére is.

A rendszer még tartalmaz megoldandó hibákat, ezért az OTP, K&H és az MKB illetve a szolgáltatók egyaránt azon dolgoznak, hogy az utalványkártya népszerűsége a jelenleginél határozottabb kártyahasználatban és a zavartalan átjárhatóságban is megnyilvánuljon.

További cikkeink: