A Facebook dönti el, hol nyaralunk

Az ismerősök facebookos képei alapján dől el, hol nyaral az emberek többsége, állítja egy friss kutatás. Dicsekedni pedig egyenesen imádunk, a vakációs fotók nyolcvan százaléka a közösségi médián landol, egy részük kifejezetten azért, hogy irigykedjenek ránk.

Ott nyaralunk, ahol az ismerőseink
Brit kutatók széleskörű felmérésben vizsgálták meg az utazási szokások és a közösségi média kapcsolatát. Eredményeik szerint a nyaralások helyszínét ma már 52 százalékban a barátok facebookos fotói alapján választjuk meg. „Nem túlzás azt állítani, hogy a turizmust a Facebook mozgatja” – nyilatkozta Matthew Flex, az online turizmus szakértője.

Dicsekvés és szorongás
Bár egyre tudatosabban használjuk a közösségi médiát az előzetes tájékozódásra, még ennél is nagyobb arányban szeretünk élményeinkkel dicsekedni. A felmérés szerint az emberek 78 százaléka tölti fel nyaralási fotóit a Facebookra. A megkérdezettek 15%-a kifejezetten azért rak fel képeket, hogy az otthonmaradtak irigykedjenek rájuk, és hasonló arányban vannak azok, akik kifejezetten volt házastársukat akarják bosszantani.
Brit pszichológusok szerint veszélyes játszmába kezdtünk, mert egyre nagyobb teret kap a közösségi oldalakon a versengés, és ma már egyre többen szoronganak amiatt, hogy lemaradnak ismerőseiktől.
Bár a hazai Facebookon is népszerű a tengerparti képekkel való dicsekvés, egyelőre a realitás felülírja a vágyakat. A KSH adatai szerint az elmúlt évben csak a belföldi turizmus tudott növekedni, az is főként a SZÉP kártyának köszönhetően.

A Facebook dönti el, hol nyaralunk

Dicsekvés és szorongás
Bár egyre tudatosabban használjuk a közösségi médiát az előzetes tájékozódásra, még ennél is nagyobb arányban szeretünk élményeinkkel dicsekedni. A felmérés szerint az emberek 78 százaléka tölti fel nyaralási fotóit a Facebookra. A megkérdezettek 15%-a kifejezetten azért rak fel képeket, hogy az otthonmaradtak irigykedjenek rájuk, és hasonló arányban vannak azok, akik kifejezetten volt házastársukat akarják bosszantani.
Brit pszichológusok szerint veszélyes játszmába kezdtünk, mert egyre nagyobb teret kap a közösségi oldalakon a versengés, és ma már egyre többen szoronganak amiatt, hogy lemaradnak ismerőseiktől.
Bár a hazai Facebookon is népszerű a tengerparti képekkel való dicsekvés, egyelőre a realitás felülírja a vágyakat. A KSH adatai szerint az elmúlt évben csak a belföldi turizmus tudott növekedni, az is főként a SZÉP kártyának köszönhetően.

Ha a rossz hír szárnyra kap
Az internet teljesen átformálta a turizmust, már csak azért is, mert egyre pontosabban tájékozódhatunk úticélunkról vagy a szállásról. A felmérésben résztvevők több mint fele változtatta meg nyaralása helyszínét a közösségi médián elhangzott vélemények alapján. Az itt elhangzó kritikákat az emberek több mint kétharmada hiteles forrásnak tartja. Mindez azt jelenti, hogy a turisztikai szolgáltatásoknál egyre nagyobb szerepe lesz a minőségnek, hiszen a pozitív és negatív élmények is széleskörű nyilvánosságot kapnak.

Magyarok az élmezőnyben, az állam hátul
Egyre több turizmusban érdekelt cég ismeri fel a közösségi médiában lévő lehetőséget, és ebben mi magyarok az élmezőnyben vagyunk. Míg a világ 500 legnagyobb Facebook oldala között csak két turisztikai oldalt találunk, addig a hazai közösségi médiában számos cég került fel az első százba. Az állami szektor egyelőre messze elmarad a magánszektortól, legyen szó akár a SZÉP kártyáról, akár az országimázsról, alig találunk nagyszámú rajongótábort. Velünk ellentétben, Malajzia turizmusra fordított reklámkeretének 80%-át már a közösségi oldalakon költi el.